dinsdag 17 augustus 2010

vakantie met Ron en Corina

Vakantie met Ron en Corina.

De vakantie zit er al weer op. 2 weken zijn enorm snel omgevlogen.
Ron en Corina zijn 1 augustus aangekomen. De eerste dag hebben Gerard en Ron direct aan het werk gezet. Mijn brandstof pomp was stuk en die hebben ze samen gerepareerd. Gerard was erg blij met Ron’s hulp. En ik ben blij dat de auto het weer doet.
S middags hebben we nog even een paar boodschapjes gedaan. En daar hebben we het bij gehouden. Dat was wel genoeg na een lange reis.

De dag er op hebben we smorgens gewacht op de missende koffer die in Calgary door iemand anders was meegenomen. Volgens de informatie van de KLM zou die koffer dinsdags sochtends worden gebracht, maar pas rond de middag werden we gebeld dat de koffer in Edmonton was en dat die ergens s middags zou worden gebracht, wij hadden natuurlijk de hele morgen al gewacht en wilden nog wat gaan doen. Dus we besloten de koffer zelf maar van het vliegveld te halen. Na dit te hebben gedaan zijn we in zuid Edmonton nog even aan het shoppen geweest gevolgd door een heerlijk dinner bij Montana’s.

Woensdags was het tijd voor de WEM(West Edmonton Mall) Die hebben we inmiddels al eens eerder beschreven denk ik. Het grootste overdekte winkelcentrum ter wereld. Op zich leuk om eens te zien. Vooral door de attracties die er zijn De rest is winkels, winkels en nog eens winkels.
Voor de WEM aan moest ik even naar mijn dokter voor een controle. Alles was goed. Moet alleen nog even een extra spuit halen ivm mijn bloedgroep.
We waren na de WEM lekker vermoeid en laat thuis.

Donderdag zijn we redelijk op tijd weg gegaan naar FORT EDMONTON. Dit is historisch park met replika’svan oude straten van voor en na de uitvinding van de trein. Dus echt western. Dit was echt de moeite waard en erg leuk. De mensen die er werken lopen er allemaal in klederdracht uit de desbetreffende tijd.. rond 1900. Etc.

Vrijdags was de eerste dag dat Gerard weer aan het werk moest. De reis ging naar Grande Cache. Ron is met Gerard mee geweest. Corina en ik zijn naar Devon geweest met de honden. Hier kan je heerlijk pootjebaden en zwemmen met de honden.de stroming is er redelijk sterk maar het is er niet echt diep. Dus de honden waren erg moe na een middagje zwemmen.

Zaterdags is Gerard alleen aan het werk gegaan. En zijn Ron Corina en ik naar een Rodeo geweest in Winfield. Wel waren we allemaal tegelijk het bed uit. Winfield is 1.5 uur rijden en we wilden niets missen van de hele dag. Het is een hele belevenis om dit eens mee te maken. Denk niet dat de dierenbescherming in Nederland hier blij mee zou zijn... Het is dan maar goed dat we in Canada zijn en het eigenlijk een stukje van deze cultuur is. Of je het nu eens bent met het doen en laten of niet.
Een voordeel.. normaal gesproken gebeurd de desbetreffende dieren niets ernstigs.

Zondags konden we ons een beetje uitslapen. We zijn die dag naar Wetaskiwin geweest. Daar was een vliegshow. We hebben de auto bij het recreatie centrum gezet om met de schoolbus naar het Renolds museum te worden gebracht. Bram was vandaag met ons mee, Hij wilde ook graag naar de vliegshow. We hadden toch plek genoeg in de auto, dus hebben we hem van huis opgepikt. Anneke nodigde ons daarop uit voor de koffie ’s avonds.
De vliegshow was erg leuk. Op zich deden de verschillende vliegtuigen zo ongeveer dezelfde stunts, dus dat was iets minder maar de snowbirds maakten dat aan het einde helemaal goed met een spectaculaire show.

Maandag was voor ons een beetje een rustdag. Nou ja een beetje. We hebben de was gedaan en dingen klaar gemaakt voor de 3 daagse reis we dinsdags starten.Aangezien we niet zoveel dagen meer hadden om een paar kadootjes te kopen voor pap,mam Door en Henk hebben we dat die maandag ook maar gedaan. Al met al werd het toch weer een volle dag met winkelen.Maar we hebben alles wat we wilden gekregen.
Gerard is pas snachts laat thuis gekomen. Maar dat heeft niemand er van weerhouden om dinsdags toch rond een uur of 8 klaar te zijn voor vertrek naar de bergen. We hebben de eerste dag Maligne canyon, Jasper, Overlander falls, Mount Robson en Yellowhead lake gezien. Dit was al met al een dikke eerste dag. We hebben overnacht in Valemount in het Twinpeak resort.

Woensdags waren we een beetje laat uit bed, en hebben rustig ontbijt gehad. Op de reis terug naar Jasper zagen we Mount Robson helemaal uit de wolken.. Voor ons is dit inmiddels de 3e keer. En toch komt het niet zo vaak voor. Denk dat we gewoon geluk hebben. We hebben Mount Edith Cavelle gezien en via een parallel weg zijn we bij de Athabasca falls uitgekomen.. Vanaf de waterval zijn we naar de gletsjers gereden. We hebben alle sneeuw vanaf een afstandje bekeken. Niemand had echt zin in een lange wandeling naar de gletsjer en met de bus het ijs op was erg duur. Plus het werd al weer laat. Tegen de avond waren we bij Lake Louise, waar we hebben genoten van het mooie uitzicht.
Bij de Boston Pizza in Banff hebben we gegeten. Het was toen inmiddels al een uur of 8 en we moesten nog naar Canmore. Al met al hebben we tegen 22.30 ingechecked en binnen een kwartier sliep iedereen ongeveer. Het was een lange leuke dag.

Donderdags zijn we terug gegaan naar Banff om daar met de Gondola een berg op te gaan. We hebben even heerlijk genoten van het uitzicht en vooral van de verwende eekhoorns die geen moeite hebben bij je op de benen te klimmen om te kijken of je iets te eten hebt. Via veel trappen zijn we nog iets hoger gewandeld. . In de verte werden de luchten steeds donkerder en dreigender. We hebben bij de Bowfalls gekeken en toen het begon te regenen zijn wij richting Calgary gegaan om via Red Deer weer naar huis te gaan..

Vrijdags hebben we heerlijk op ons eigen bed uitgeslapen. Na en rustig ontbijt zijn we naar de WEM geweest om een foto te laten maken in klederdracht . Dit was bijzonder leuk en de foto’s zijn erg goed gelukt. Een heel leuk aandenken aan deze vakantie.
De mannen zijn ‘Savonds naar de film “the expandables” geweest en Corina en ik zijn naar een accoustisch concert van Brian Adams geweest in de Winspear.Ook dit was een groot succes.

Zaterdags de laatste dag van de vakantie verliep natuurlijk ook niet helemaal zoals geplant.We hadden niet veel te doen. Ik moest alleen even naar het postkantoor in New Sarepta om een pakketje op te halen. Dan denk je wat kan daar nou verkeerd gaan.. Op zich niet veel, ware het niet dat ik de sleutels in het contact had laten zitten voor die paar seconden. En je raad het al. Buiten gesloten. Aarrgg. Ron heeft geprobeerd met een oud stuk draad (wat daarvoor een kapstok was) de deur open te krijgen, maar helaas heen geluk.. Hij was er bijna. Maar ik had geluk, Het postkantoor sloot om 12 uur en de mevrouw achter de bali wilde ons wel meehelpen en heeft mij naar huis gebracht, en mij de kans gegeven mijn reserve sleutel te zoeken en wer naar de auto te brengen. Pff dus na een aantal laden te hebben leeg gegooid kwam de sleutel te voorschijn en viel de schade uit eindelijk een beetje mee.. Maar leuk is anders..
Dus na dit avontuur konden Ron en Corina de koffers inpakken en waren zij al weer klaar voor vertrek naar Nederland..
De vakantie is veel te snel voorbij gegaan.
Het was een SUPER tijd.

Dit is de link naar een aantal foto's
FOTO'S

Ron en Corina
Heel erg bedankt

1. Haaaahahahahahaha....mooie draad om de foto's te ordenen en te rangschikken, hihihi.....je bent al snel weer wat namen details en volgordes kwijt. Grappig om een reisverslag van onze eigen vakantie te kunnen lezen. We hebben het ontzettend naar ons zin gehad!!!!!! Enne...btw....nog steeds super dat we die Westernfoto's gedaan hebben!!!!!
    Na 26 uur (van vertrek vanaf jullie huis)waren we (al?) thuis (maandag 16 aug.rond uur of 16:30 NL tijd). s'Avonds iets eerder op bed en ruim de klok rond geslapen en gek genoeg waren we juist vandaag een beetje 'brak'. Maar goed, weinig verplichtingen vandaag en vanavond op tijd dan hebben we het ritme morgen wel weer normaal.

Groetjes uit Boven Pekel'

2. heb het een beetje een neutraal verslag gehouden met wat we hebben gedaan..dacht dat je de lijn er in wel zou kunnen gebruiken... slaap lekker