woensdag 28 november 2007

BBBRRRRRRRrrrrrrrrr

Koud hoor Canadeese winters.

Na een heerlijk warm weekend is het afgelopen maandag toch ook eindelijk in Millet en omgeving koud geworden.
om een of andere reden had Gerard zelfs in Edmonton al een hevige sneeuwbui mogen beleven terwijl het hier bij huis heerlijk weer was. wel fris maar rond het vriespunt en moet bekennen dat ik zelfs toen de deur naar buiten open kon laten staan.
maar zondag op maandag nacht is het gaan sneeuwen en is de temperatuur drastisch naar beneden gegaan..naar -16c.....das wel koud.
Maar ik moet toegeven dat ik 10x liever -16 heb met niet al te veel wind dan het druilerige regenachtige weer van Nederland. Het is hier zo droog in de lucht dat het erg goed vol te houden is, mits je wel een paar laagjes kleren aan doet.
Ik loop meestal met een 4 lagen aan buiten..dat wil zeggen.. hemd, t-shirt fleece-trui en daar over mijn houthakkers gevoerde overhemd..en dat is een combi die niet erg propperig voelt..dus bevalt mij prima. we hebben nu beide winterlaarzen met extra voering om de voetjes lekker warm te houden..deze laarzen blijven mits je de binnenkant droog houdt tot -40c.
vandaag met de honden een heerlijke wandeling gemaakt..en met al die kleren zweten als een gek, baggeren door de sneeuw..
we hebben 2 coyotes gezien maar die renden er snel vandoor, dus geen zorgen.
wel een mooi gezicht trouwens het wild in de buurt..

Gerard was afgelopen weekend aan t werk dus was ik alleen in de kerk etc.
aangezien het komende vrijdag 30 november Gerard's verjaardag is heb ik voor hem het een en ander gekocht en een feestje voor hem georganiseerd. Die hebben we Dinsdag 27 nov, gehouden omdat hij er op zijn verjaardag waarschijnlijk niet zal zijn.
Het was een geslaagd feestje waar hij pas tot 10 uur smorgens niets van wist...
eigenlijk was het de bedoeling dat hij helemaal niets te weten zou zijn gekomen tot er mensen kwamen, maar ikke domme koei was vergeten het gebak uit de diepvries te halen, dus toen ik dat had gedaan waar hij bij was, was eigenlijk de verrassing er af. Maar het idee en de mensen die zijn geweest was/ waren erg leuk..
Ik had Steve en Robin met Marten en Glenda uitgenodigd, en natuurlijk Anton en Annemarie met de jongens..en Linda Hofstra met haar zoon ( haar man had een operatie gehad en voelde zich niet zo goed) ook had zij een stageloper uit Duitsland bij zich.wat erg leuk was. en Arjan, Heidi en Dorian(mijn oppas knuppel) kwamen even langs..

Gerard vond het helemaal geweldig we hebben een heerlijke avond gehad.

En ivm met het krijgen van een nieuwe fotocamera van mij en pap en mam hun bijdrage zullen er hoop ik meer foto's gemaakt worden onderweg.. hahaha..

verder is het op de weg goed te doen, ookal ligt/lag er sneeuw.. maar het is zo droog dat het je zo ongeveer onder de banden wegwaait. dus nog een beetje wennen en dan komen wij de winter wel door. buiten de wegen om ligt er zo'n 8-10 cm nu, het lijkt geweldig. en de honden vinden het nog veel leuker. Caelan loopt deze dagen constant met een witte bevroren baard buiten met een nieuwe bal in de bek en Bo heeft het maar wat druk met het zoeken in holletjes en dergelijke.(meneertje speurneus)
De katten willen af en toe es buiten kijken maar laten zich niet verrekken dus zijn al snel weer binnen..lekker in de kerstboom stoeien of slapen..

dit was het wel weer voor deze ronde..
tot de volgende keer maar weer..

Christel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten