maandag 28 november 2011

werk

Alle ma Maggies wat gaat de tijd toch snel.
Tis alweer een paar weken geleden sinds pap en mam er waren. en t is vandaag al weer een maand geleden dat Ben jarig was.. ongelooflijk.

Toen pap en mam er waren is Ben begonnen met hulp te lopen. Nu red ie zich zelf bijzonder goed. T is niet te geloven hoe snel hij zich heeft ontwikkeld maar t is een genot om te zien. De armen nog een beetje naar voren voor de balans, maar dat wordt per dag minder. T is een dikke ondeugd die het heerlijk vind om te ravotten en dingen uit te vreten. Al moet ik zeggen dat hij op het moment wat hangerig is vaak en liever soms gedragen wil worden. t is de leeftijd er voor.. en zonder mama kan natuurlijk niet zomaar he.

Helaas komt dat er wel aan.

Ik ben als timmervrouw zeg maar nog altijd bij Bram's construction aan het werk. Dit gaat erg goed al zijn het lange dagen. Vooral de afgelopen weken toen we bij de Hutterites Colonie ( een bepaalde geloofsgemeenschap die in een kolonie woont, oorspronkelijk stammen ze ergens uit oost duitsland geloof ik...Google : http://en.wikipedia.org/wiki/Moravian_Church  )  Hier in deze kolonie waar alle vrouwen gescheiden van de mannen eten en er duidelijke taak verdelingen zijn tussen man en vrouw.. ben ik dan als vrouw bij Bram aan het werk. De eerste dag was het ven slikken en werd er vreemd gekeken van beide kanten. Maar ik moet zeggen nu wordt er normaal gepraat en komt iedereen een beetje los.
We zijn daar bezig een groot gebouw te bouwen. de fundering is gestort en het eerste deel van de wanden ook.
Weer een hele ervaring rijker en nog leuk ook.

Als het goed is ( en dat is maar afwachten) ga ik deze week met Bram naar Peace River waar we 2 grote cirkels beton moeten storten voor een olie maatschappij. Hier voor moeten we in ieder geval de rest van deze week weg als we onze dingen klaar willen krijgen. Dus dat wordt hard door werken.
Helaas houdt dit ook in dat Ben voor de rest van de week 24 uur per dag bij de oppas is. Gelukkig is Gerard het weekend thuis en denkt hij van vrijdag middag tot maandag morgen om Ben. Dat scheelt financieel nog al.
Ook al is onze oppas echt helemaal super $100.- per dag aan haar geven voor oppassen is een hoop geld.
Maar daar moet ik bij zeggen dat ik niet naar een andere oppas zou gaan ook al was die iets goedkoper.
We kunnen ons geen betere oppas wensen. Ben vind het helemaal super bij haar en haar zoontje van 2.5 jaar.

Ik hoop dat het allemaal goed gaat en dat we onze rekeningen een beetje kunnen fatsoeneren met de pengels die ik hier aan over houdt.

De rest van het verhaal komt als ik dit achter de rug heb..

C.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten