zaterdag 9 juli 2011

al weer een dikke maand geleden

De tijd vliegt om zeg.

Zal maar snel weer een nieuwe update geven.
Een paar weken geleden is werd Bo ineens ziek. Hij had koorts en wilde niets meer.
Dus heb ik hem voor de zekerheid maar naar de spoedopvang gebracht, want dit soort dingen komen natuurlijk niet normaal overdag maar op vrijdag avond laat.
Na röntgen en een bloed onderzoek te hebben laten doen kon de dokter niets vinden. Waarschijnlijk een virus maar om zeker te zijn dat hij niet een of andere bloeding had toch ook nog maar een echo van zijn buik laten maken.
Gelukkig was daar niets op te zien en kon hij mee naar huis met een dosis pillen.
Na een paar dagen niet te hebben gegeten en langzaam aan weer begonnen te zijn met water drinken was hij na ongeveer een week weer beter. Wat hij heeft gehad....geen idee. maar hij is gelukkig weer de vrolijke gezonde Bo.

Met Ben gaat het prima. Hij heeft deze week zijn eerste zwemlessen en vind het helemaal te gek. Eigenlijk is het niets anders dan spelen in het water..wennen aan het water en aan bewegen . Zoveel te gekker het gaat zoveel te mooier vind hij het.
De cursus is 8 keer, en aangezien Gerard deze week thuis is, is hij nu met Ben aan het zwemmen en zit ik op de kant. Volgende week doe ik.. Verheug me er enorm op.
Gerard vind het super leuk met Ben samen te zijn.

Deze week hebben we een lading dek hout gekocht..om een mooi dek te maken zodat we lekker achter het huis kunnen zitten..

Vorige week hebben we een beetje een schrik gehad.

Ik voelde met vreemd.. vreemd in de zin van..tintelingen en een doof gevoel wat begon in mijn wijsvinger maar daarna door m'n arm naar m'n gezicht verspreide en daarna naar m'n been. Tot 3 keer toe op een dag .De laatste keer dat ik dat gevoel had was ik met Ben buiten aan het wandelen en kreeg ik dat zelfde gevoel in mijn rug. Alles was aan de rechter kant van mijn lichaam.
Dit alles werd gevolgd door een knallende hoofdpijn.
Voor de zekerheid ben ik naar de dokter gegaan.. of te wel hier de Emergency Daar ben ik door Bram gebracht want ik durfde zelf niet te rijden vooral om Ben. Daar heeft Bram de rest van de avond op gepast. Harry stond al bij het ziekenhuis op mij te wachten. Hij is bij mij gebleven. Gerard was nog onderweg dus dit was de beste oplossing.
In het ziekenhuis was de hoofdpijn nog steeds enorm. Na een paar uur te hebben gewacht was het mijn beurt om met de dokter te praten. Ik heb hem alles uitgelegd en de eerste conclusie waar hij mee kwam was dat het wel eens een aanduiding zou kunnen zijn van een lichte of opkomende beroerte...Ik ben me helemaal een ellende geschrokken.. ik dacht daar gaat m'n leven.
Harry merkte op dat ik een enorme hoofdpijn had, en met die opmerking veranderde er in eens weer veel. Toen was het volgens de dokter een zware migraine aanval.. Niet dat dat leuk is maar een veel betere uitkomst.. Maar toch voor de zekerheid wilde de dokter bloed afnemen om te testen en een CT-scan laten maken.. om een eventuele beroerte uit te sluiten.. je weet immers maar nooit.. Al met al heb ik een paar sterke pillen mee gekregen en heb ik inmiddels de CT-scan gehad. Ik heb de uitslagen nog niet maar volgens hun is het, geen bericht is goed bericht.. Voor de zekerheid bel ik toch maar wel volgende week..Al met al is de schrik weer wat weg gezakt en lijkt alles er op dat het migraine was..
bah..


Nu een leuker stukje..
Ben snapt dat hij bij "dag,dag" met zijn handje moet zwaaien en heeft dat vandaag voor het eerst gedaan.. Helemaal te gek van onze kleine man.
Ook kan hij geen seconde meer stil zitten en heeft bijna in de gaten dat hij meer kan bewegen.. Hij heeft het nog net niet aan kruipen toe, maar zit er niet ver meer van af.. ook vind hij het enorm leuk om te staan..

Zijn favoriete tv programma heb ik op dvd. Het is een Sesamstraat dvd met .Elmo's world, kids favorite songs.deel 2. Zodra hij in de gaten heeft dat de dvd aan gaat zit hij er helemaal klaar voor en geniet met volle teugen..
De liedjes op de dvd zijn....

Elmo's song
On top of Spaghetti
Hey Diddle, Diddle
The bear went over the mountain
The ants go marching
If you're happy and you know it
Mary had a little lamb
Up and down with captain Brown
Rubber ducky
Duermete mi nino
Itsy bitsy spider

Alle liedjes zijn gelinkt naar youtube filmpjes..


Dit zij niet allemaal de clips van de dvd maar wel de liedjes soms in andere variaties.
nou beter kan je het voor Ben niet verzinnen.

Voor ons word het tijd voor een nieuwe dvd..

Tot zover dit hele verhaal..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten