zaterdag 4 december 2010

de boel op z'n kop


zo weer een nieuw berichtje.
Ik dacht "ik zal eens reageren op Corina haar opmerking in MSN"

"Gefeliciteerd Gerard, Zet de boel maar lekker op z'n kop"

Dat was niet nodig. Dat heb ik wel voor hem gedaan.

vorige week heb ik een avond enorme last van mijn schouders gehad wat door trok naar mijn borst. Denkend dat dit aan het vele tillen van Ben lag, heb ik er niet veel achter gezocht en ben naar Bed gegaan. 'S nachts was het bijna ondraaglijk maar 's morgens was alle pijn weer weg. Dus we gingen gewoon weer verder..
Afgelopen maandag avond 29 Nov, was het het zelfde liedje. enorme pijn achter de schouderbladen trekkend naar de borst. Ik denk nog, als dat maar geen longontsteking of zo is.. Maar op bed ging het wel weer.
Ik was even bij Anneke (de buurvrouw) geweest. had hun meegeholpen met de computer en zo en daar koffie gedronken. We hadden het wel over m'n schouders gehad en zij zei ook dat het best zwaar is om veel met zo'n kereltje te lopen..nou ja maar weer naar huis..nog niets bijzonders denkend.. Maar thuis werd het erger. Bram (de buurman) was intussen bij mij aan het oppassen. Mijn schouders deden inmiddels zo zeer dat ik hem heb gevraagd even te blijven. Ben z'n fles te geven, dan kon ik gaan liggen. Zo gezegd zo gedaan en ik ging op bed. Ik was in slaap gevallen en Bram was stilletjes vertrokken. Om 3 uur 's nachts voelde ik me er ook nog eens misselijk bij en overgeven... Ik denk nog"dat zal je hebben, griep.. bah..
en at maakte mij nog niet zoveel uit. ik griep" maar Ben moet niet ziek worden..Dus aangezien Gerard nog onder weg was heb ik Bram maar een berichtje gestuurd met" als je wakker bent wil je wel komen, denk dat ik ziek ben.. " schrok me een ellende toen hij om 7 uur naast me stond terwijl ik Ben aan het verschonen was. maar hij was er en ik kon weer gaan liggen..
Na een klein hapje brood en een beetje melk te hebben gehad voelde ik me nog ellendiger zover dat op den duur ik niets anders meer deed dan overgeven.. nou daar ben je dan weer klaar mee.. We hadden een afspraak bij de advocaat voor de overdracht van het huis.. De nodige papieren moesten worden getekend. en het was Gerards verjaardag..
Al met al kwam het er op neer dat mijn huisdokter tegen Gerard zei " breng haar maar naar de ER."
En dat heeft hij gedaan.
na bloed onderzoek te hebben gedaan bleek ik acute alvleesklier ontsteking te hebben.



Al met al heb ik de zelfde dag nog een echo gehad, die dezelfde uitkomst gaf en de volgende dag een CT scan om een nog duidelijker beeld te krijgen..
de CT scan moest worden gedaan in de "Grey nuns" hospital, en ik lag in Leduc. dus met de ambulance heen gebracht..wat een dag..man man.. maar ja.. al met al kon ik pas vrijdag morgen weer naar huis met het bericht, doe rustig aan. er zitten nog was galstenen in je galblaas, dus het kan ieder moment weer gebeuren dat er een galsteen je buisjes naar je alvleesklier blokkeren.dan heb je t zelfde weer.. maar we hebben alles naar een andere dokter gefaxt. die belt volgende week wel voor een operatie om de galblaas te verwijderen...

ZO HEB JE MAAR ZO WEER WAT..

Dus daar is het wachten nu op.. Ik voel me nog behoorlijk zwakjes en doe het dus rustig aan.
Sorry Gerard voor het op de kop zetten van je verjaardag op een niet zo leuke verjaardag manier.... we doen het feestje binnen kort wel goed..

De buren hebben die dagen dat ik er niet was goed mee geholpen en hebben veel op en gepast als Gerard met mij mee moest..
Geweldig zulke hulp..

Met Ben gaat alles erg goed. Hij is nog altijd een super makkelijk kereltje..


Christel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten