zaterdag 16 augustus 2008

ei kwijt

Ik moet even mij ei kwijt.
en had het er met Gerard ook al over maar denk post het voor jullie ook even om te beschrijven hoe de werkwereld hier in elkaar zit..

zoals iedereen inmiddels weet werk is sinds begin Juni bij een hotel.
aan de bali, mensen in-checken, helpen VRIENDELIJK blijven etc etc..
in de tijd dat ik er werk zijn er een aantal mensen ontslagen. de redenen weet ik niet, hoeft ook niet.
wat mij hier opvalt en waar ik niet bijzonder goed aan kan wennen is de manier waarop managers etc met personeel omgaan.
ten eerste is de opleiding er niet. En er valt bijzonder veel te leren als je dit werk nog nooit hebt gedaan. Maar men zegt al doende leert men. Dat is ook wel zo......MAAR....soms is een beetje basis training toch ook wel heel erg fijn. dan weet je in iedergeval waar men het over heeft.
Dus na een week of 3 ofzo kwam de manager bij mij..ze zei dat ze wat problemen met mij had. ohhh wat dan, ik was mij van geen kwaad bewust.. nu bleek dat een paar mensen die ik had ingechecked, waarvan op papier stond dat alle kosten naar een creditcard gingen, ik geen geschreven goedkeuring had van het gebruik van de creditcard... ja ja je moet t maar net weten) dus viel de oh zo door mij geliefde manager tegen mij uit in de trant van " en hoe moet ik die kosten verantwoorden?" Ik had geen idee..hoe moet ik dat nu allemaal weten. Dus ik er maar achteraan gebeld een een creditcard in de machines ingetypt en weet ik wat nog meer..
neem aan dat alles wel is geregeld want heb niets weer gehoord.
Ook zo'n punt.. het zou ook wel fijn zijn wel te horen dat alles goed was gekomen....
De manier waarop mensen, werkgevers en werknemers met elkaar omgaan..pffff.
ze kunnen wat dat betreft nog veel leren van de nederlanders..waar in iedergeval de werknemer bescherming hoog is.. hier heb je dat niet.. je kan hier bij wijze van ontslagen worden omdat je even niet lacht....
maar goed. Het nivo van het personeel waar ik mee werk is redelijk laag. de meesten zijn scholieren die voor de vakantie een baantje hebben.
het management wil het nivo hoog hebben voor aan de bali, waar je met jan en allemal om moet gaan, maar het mag niets kosten. geen wonder dat het personeel niet gemotiveerd is. waaronder ik. Ik ben voor een minimum loon aan t werk. dr komt voor kapitalen iedere dag binnen..5 dagen per week 100% volgeboekt voor de gemiddelde prijs van 129,- per nacht..en dan kan je nog je personeel niet betalen???
ik bedoel " normaal " loon geven. het wordt wel braaf betaald maar t is niet bijzonder veel.
toen ik werd aangenomen werd mij gezegd om personeel te houden verhogen we meestal het loon al na een week of 3 om het personeel maar te houden "niets van gezien" En na de proefperiode van 3 maand krijg je een loonsverhoging..van(na onderzoek mijnerzijds) 1 $ nou das de moeite waard. Poosje geleden een werkoverleg gehad.. dat we t allemaal zo geweldig goed deden. tov de anderehotels in de keten. ik wil geloof ik niet weten hoe die er voorstaan..want dit is al niet veel soeps.
vorige week was ik per ongeluk om 3 uur begonnen ipv zoals mijn rooster zei 5 uur.. Ik naar de manager..sorry heb me vergist. hij:" dan blijf je nu maar en ga je om 11 uur naar huis, want overuren kan ik niet betalen, t is een zwakke avond en ik heb geen geld om jou extra te betalen" dat zijn zijn letterlijke woorden. HALLO, in dit bedrijf waar door de week zo idioot veel wordt verdient, kan je mij in t weekend niet betalen? maar goed..buiten dat kon het mij al weinig schelen ik ben wel iets langer gebleven want er moest iets klaar gemaakt worden voor de nachtdienst die alleen was. krijg mijn 45 minuten extra wel..

al met al..denk ik niet dat ik geschikt ben om veel langer hier te werken..de mentaliteit van managers en hoe er met het personeel omgegaan wordt plus dat het loon bijzonder laag is voor de verantwoording die je hebt..je runt het hele hotel 'savonds.
Ik ben wel gewent met mensen te werken maar 8 uur aan eengesloten is iets nieuws en 8 uur vriendelijk blijven , ook tegen de grootste zeikerds die je maar kan vinden..nee dank u.
volgende week maar op jacht naar een ander baantje. dr is werk genoeg.en zo denkt iedere canadees. alleen beetje dom van managers om ook zo te denken ipv een manier te vinden het personeel te houden.,...
C.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten