maandag 3 september 2007

week opleiding in MooseJaw


Zondagmiddag 26 augustus ben ik met het vliegtuig naar MooseJaw in de provincie
Saskatchewan gegaan om daar een interne opleiding te volgen.
MooseJaw is een provinciestadje midden op de prairie en het lijkt alsof de tijd er heeft stilgestaan.
De gemiddelde leeftijd ligt zo rond de 70 en al het vertier in de stad is hier op afgestemd,kortom
er was geen donder te beleven.
Maar ik was er ook niet naartoe gestuurd om de uitgaansmogelijkheden te onderzoeken dus dat was niet zo'n probleem.
De opleiding werd gegeven in de vestiging van Westcan door de "safetysupervisor",want bij dit bedrijf gaat veiligheid voor alles(de opleiding voor het vervoer van gevaarlijke stoffen werd er in 2,5 uur doorgejast en het examen mocht met het boek open worden gemaakt,dus mijn opvatting over verantwoord vervoer verschilt nog een beetje met de Canadeese..:)
De opleiding werdt gevolgd door 8 personen te weten 1 duitser,2 nederlanders,1engelsman en 4 canadezen,een vrij internationaal gezelschap dus...
De 1ste dag begon met het uitdelen van het "handboek chauffeur",een gevaarte van 160 bladzijden waar alles(maar dan ook echt alles)instaat wat je wel of niet mag en moet enz..
Aan de hand van dit boek werd de rest van de cursus afgewerkt met tussendoor examens en testen.
Al met al was ik aan het eind van de week weer 5 diploma's rijker en ging ik samen met mijn engelse collega Paul weer met het vliegtuig terug naar Edmonton.
Vrijdag was ingepland voor nog een cursus maar omdat ik deze een week daarvoor al had gevolgd was had ik een lekker lang weekend(s'maandags ook vrij i.v.m Labourday)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten