zaterdag 8 september 2007

meer cursus........


Na een week interne trainingen ging deze week eigenlijk weer op dezelfde voet verder.
Het enige verschil is dat de trainingen nu plaats vinden bij de bedrijven waar geladen en
gelost wordt.
Eigenlijk is het net als bij de meeste bedrijven in NL een kwestie van veiligheidsfilmpje
kijken en daarna een toets maken,waar je trouwens niet voor kunt zakken.
Na deze hele vertoning krijg je een pasje waarmee je het terrein op mag,maar daar is dan ook alles mee gezegd,want voor dat je op de laadplaats bent moet je nog een "cursus"met natuurlijk het onvermijdelijke pasje doorlopen....
Er is een raffinaderij(die met die gele schelp) waar je ook nog een weegbrug pasje nodig bent en om het helemaal compleet te maken krijg je hier ook nog twee stickers voor op de veiligheidshelm..
Maar voor deze pasjes en stickers moet je wel apart examens doen.....
Dus na 4 dagen veiligheidsfilms,examens,rondleidingen,extra trainingen omdat we er toch net waren en meer filmpjes ben ik nu in het bezit van alle benodigde pasjes...16 stuks....
Ik heb na deze stortvloed aan informatie trouwens geen idee meer waar het eigenlijk over ging,
maar het belangrijkste dat ik hier heb geleerd is: COVER YOUR ASS
Wat dat betreft weinig verschil met dat kleine landje aan de zee.
Woensdag persoonlijke beschermingsmiddelen gekregen en een tegoedbon voor bedrijfskleding,
hiermee moet je verplicht T-shirts,overhemden,broeken en jassen kopen en overal staat het bedrijfslogo op.Dit geldt als bedrijfsuniform en moet gedragen worden tijdens het werk.

En natuurlijk de baseballcap waar iedereen mee rondloopt.....
Volgende week maandag de laatste loodjes wat betrefd trainingen,dit keer specifiek voor de soort opleggers waar ik mee ga rijden,het worden zgn. banana boats of poodle trailers.
Bananaboats zijn tanktrailers met een laadvloer erboven op waar hout mee terug wordt geladen,en de poedels zin 3 kamer opleggers waarvan de middelste is geisoleerd,hier wordt op de heenreis brandstof en op de terugreis gesmolten zwavel mee vervoerd.
Het voordeel hiervan is dat er bijna niet leeg wordt gereden en dat is met de winter op komst
voor mij wel een lekker idee.
Volgens Westcan chauffeurs is het grootste voordeel dat het lokaal werk is(enkele reis plm.13 rijuren)dus ben je vrij regelmatig een avond thuis...
Ikzelf heb een iets ander idee van lokaal werk maar goed...ook dat went wel

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen