vrijdag 28 september 2007

Groode dikke ding'n

Zo...eindelijk de laatste trainingen achter de rug.
Na twee weken incab-training mag ik eindelijk op voor mijn examenrit,en mijn laadtest.
De training werd gegeven door 2 driver trainers die allebei het rare idee hadden opgevat
dat het heel normaal is om midden in de nacht te beginnen. DUSSSSSS.........
De eerste week viel nog wel mee, we reden om 03.30 weg van de zaak en deden 5 ritten
in de stad(Edmonton)per dag,veel laden en lossen dus dat schoot lekker op.
Het werk bestond uit het bevoorraden van benzinepompen met brandstof en dan vlug trug naar de raffinaderij om weer te laden,en voor dat je het weet ben je weer 14 uur verder.
Alle lossingen werden dmv vrije val gelost,dus geen lawaai en het allerbelangrijkste: na elke geloste vracht KOFFIE(en niet zo'n lullig bekertje als bij de shellpomp in NL,maar ongeveer een halve liter.(tis maar goed dat ik 3 jaar NoordNederlands kampioen koffiedrinken ben geweest.)


De tweede week begon op donderdag (weekend doen ze hier niet aan)en deze driver trainer
had het geweldige idee opgevat om s'morgens om01.30 te beginnen....
Toen ik naar de reden van dit in mijn ogen idiote tijdstip vroeg kreeg ik als antwoord dat je dan ook lekker vroeg weer thuis was.....
logica heb ik nog steeds niet ontdekt.
Deze week bestond uit het lossen van diesel in een kolenmijn,ze gebruiken de diesel hier voor
enorme dumpers die 400(vierhonderd)ton kolen laden en per dag 18000 liter diesel verbruiken
Iedere dag gaan er 3 vrachten van 60000 liter naartoe en worden daar in de opslagtanks gepompt.
De trainer(een Engelsman met een ongeevenaarde vloekwoordenschat)was een prettig persoon
om mee te werken en de week vloog voorbij..tot de laatste 2 dagen,Ik was met geen mogelijkheid m'n bed uit te krijgen,en de eerste 3 uur liep ik als een zombie in het rond,maar dat is ook weer achter de rug.
Nu zijn we druk bezig met inpakken van ons huisraad en aanverwante artikelen en gaan we verhuizen naar ons nieuwe huis....Alle zaken geregeld zoals telefoon,gas water en licht enz enz.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten