maandag 30 juli 2007

rondje Rockies

Na een aantal weken van regelen was het eindelijk zover.

Even tijd voor ontspanning.
We hebben een tas ingepakt en de honden in de auto en rijden maar.
Omdat we alles boven Edmonton toch nog niet hadden gezien besloten we daar maar eens langs te gaan.

Mount Robson

Dus zijn we naar Lesser Slave Lake gereden... Onderweg werd de omgeving heuvelachtig maar tegen de tijd dat we eindelijk bij het meer aan kwamen was het net het vertrouwde nederlandje..VLAK..Het was wel een heel mooi meer maar voor touristme was er eigenlijk niets..
tenminste niet daar waar wij waren en het dorp Slave Lake hebben we niet meer geprobeerd.
Dus zijn we voor de nacht terecht gekomen in ValleyView.. De naam deed het dorp alle eer aan.

Het hotel was prima maar erg war men de airco deed het natuurlijk niet echt goed.

Plus wat voor ons even wennen was.... was het aantal sprinkhanen aan de wanden.. we hebben er nog nooi zoveel bij elkaar gezien..

De volgende dag zijn we via Grande Prairie en Dawson Creek naar Prince George gereden. Onderweg hebben we een aantal leuke uitstapjes gemaakt met de honden.
Waaronder een bezoekje aan het dorp Chetwynd. Hier was een houtsnijder druk aan het werk met het creeren van nieuwe beelden..

Vanuit Chetwynd zijn we naar Grande Prairie gereden.
En waar je water tegenkomt met stokken moet je natuurlijk wel even spelen met de honden.

Vanaf Grande Prairie zijn we naar Jasper gereden. Onderweg Kwamen we langs Mount Robson
Het is nu de tweede keer dat we deze berg zien en het blijft een indrukwekkende massa steen.

In Jasper was het zo enorm druk en vooral duur (plm200$)om te overnachten dat we naar Hinton zijn gereden voor een overnachting. ( 100$)

Vanaf Hinton zijn we terug naar Jasper gereden en vandaar naar de columbian Icefields gereden. waar we onderweg langs de Athabasca falls kwamen..

Onderweg was er nog een waterval waarvan ik de naam kwijt ben maar het gaf wel ruimte voor een aantal leuke foto's.

Na dit uitstapje maar weer de auto in, de bergen door naar de gletsjers..
Natuurlijk kom je dan nog weer vanalles tegen zodat het ritje onderbroken wordt..
Niet dat de honden dat erg vonden. Want alles is nieuw en spannend en overal waar de baas gaat willen zij ook zijn.

Eindelijk maar toch belanden we bij de icefields..
Is die klont ijs zover gesmolten dat je een behoorlijk eind moet lopen. ongeveer een kilometer vanaf de auto ..maar dan wel met een redelijke stijging..dus niets niet nederlandse vlakte enzo..

maar eerlijk is eerlijk..
het is WEL de moeite waard om te bekijken.
Vanaf de icefields zijn we via Rocky Mountain House naar Red Deer gegaan en vanaf daar was het nog 100 km naar huis..
Hier nog een paar plaatjes van dingen die we onderweg tegen zijn gekomen.

1. Ahaaaa....daar waren jullie dus gebleven...HA!
    Vonden het al zo rustig op msn.
    Leuk dat jullie na alle beslommeringen ook even toe komen aan leuke dingen en wat rondtouren. Mooie foto's zitten er trouwens bij. Hé, jullie in Red Deer geweest? daar staat voor vanavond zwaar weer op komst.
    Ben benieuwd wat voor meubels jullie hebben gespot by the way.

Groetjes, Chefy & Tink, 0 & Maddog

2. Heeey !!

Super om te lezen dat het goed met jullie en de honden gaat ! Echt heel leuk zo'n site.. Al een mooi tripje gemaakt zie ik. Nice hoor ook die foto's,, En dat huisje is ook echt superleuk.
    Nou ik hoop dat het jullie allemaal een beetje bevalt. En we zullen de site in de gaten houden.. Want ben natuurlijk erg gek op zulke reisverhalen!