zaterdag 6 november 2010

vervolg




Oke, waar waren we gebleven.
Oh ja mooi weer op woensdag.
Na bijna een week thuis te zijn geweest vond ik het wel even genoeg en wilde ik graag even weg, de buiten lucht in. ivm met het mooie weer hebben we Ben lekker ingepakt en in zijn auto stoeltje gezet.Gerard heeft de buggy en alle andere baby benodigdheden ingepakt en hup wij aan het shoppen. Voor de eerste keer lekker even weg met z'n allen.
Eerst zijn we naar het Leduc shopping centrum geweest. Hier zitten ook onze tandarts en de dokter.. Iedereen was al heel erg nieuwsgierig dus we zijn bij bovengenoemde even aan geweest om de kleine man te showen.Iedereen was enorm van hem onder de indruk en we hebben vaak , ook van vreemden te horen gekregen wat een mooi kereltje het is..
En dat is ook zo.
Alice de dokters assistente en tevens mede kerkganger kreeg het voor elkaar om binnen een paar tellen Ben zo ongeveer uit te pakken en alles te controleren.. Ja Alice alles zit er wel op en aan..ook de 10 teentjes..Met van haar daarop volgende reactie.. "well go ahead, there's more where he came from, he's adorable, when is the next one coming"

hmmm..dat is na mijn idee een beetje erg snel op elkaar om nu al met de volgende aan de slag te gaan.. laat mij eerst maar eens even genezen en van Ben genieten..
Na al die bezoekjes en ondertussen een keer drinken en luier verschonen zijn we nog even bij de Safeway (Canadeese Deboer) geweest. Ben vond het helemaal geweldig. Gerard had hem in zijn kinderwagen gedaan en reed met Ben door de winkel. Ben had het maar wat druk met rond kijken.. Pas bij de kassa begon hij te huilen.. maar ook alleen maar omdat de luier weer vol geplast was..Dus een hele goeie reden..
Al met al duurde ons uitstapje zo'n 4 uur en hebben we even genoten van de nieuwe (andere) omgeving.
'S avonds hebben we visite gehad van de kerk. Norm en Gezienus kwamen langs. Niet zo zeer voor Ben, maar om te kijken of ze geld kunnen krijgen van ons voor de bouw van een nieuwe kerk.. (Daar moeten we nog over denken.)




Donderdags Heeft Gerard Bram mee geholpen met het klaar maken van een paardenstal. Het dak moest er op gemaakt worden.Dus was ik alleen met Ben.Omdat Gerard Bram aan het mee helpen was heeft Anneke voor ons gekookt.. Al met al hebben we zelf nog niet hoeven koken. we worden heerlijk verwent. Anneke heeft 3 keer gekookt en van de visite van donderdag avond hebben we ook nog eens 3 maaltijden gekregen.
Donderdag avond kwamen de dames van onze bijbel studie groep..
Mennie, Joyce, Arlene, Anneke, Margret waren van de party.
Ben heeft van hun heel veel leuke kleertjes gekregen en een knuffel egel en cd's met kinderliedjes.
Al met al was het een heerlijke verwennerij..
En waren wij uit eindelijk wel weer erg blij om rond 11 uur op bed te liggen..

Harry was Donderdag avond ook nog gekomen. Hij woont inmiddels in een eigen woning in Wabamun. dat is een dik uur rijden bij ons vandaan. Aangezien het al weer laat werd heeft hij bij ons gelogeerd.. Makkelijk als je een bed over hebt.

Vrijdag morgen Kwamen Bea en Gea langs waar we ook veel leuks van hebben gekregen.
Het leuke van deze dames is dat ze Nederlands spreken met een Drents accent.. ideaal, even niet te veel nadenken over Engels..(niet dat we dat zo veel doen, maar toch). 'S middags had ik het even rustig tot Martin, een vriend van Gerard kwam. Die is ongeveer een uur bij mij geweest, Gerard was weer bij bram aan het werk. En daarna is hij naar Gerard en Bram gegaan..om vervolgens na de werkzaamheden toch maar weer terug te komen met Gerard en bij ons te blijven eten.. dat is altijd gezellig.
Anne-marie kwam rond 19.00 uur langs met leuke cadeautjes. en daarna kwamen ook Arjan en Heidi met de kinderen nog langs. Heerlijk deze drukte (nadat je een uurtje hebt geslapen)Ook zij hadden kleertjes voor Ben gekocht en eten voor ons gekookt..

Ben heeft met iedereen kennis gemaakt en heeft er na deze visites ineens een aantal tantes bij.. Het maakt hem allemaal niets uit en ik zou bijna zeggen dat hij geniet van al die aandacht. Hij kijkt vaak zo heerlijk helder om zich heen alsof hij alles al ziet.

Ik heb zelf inmidels van de nodige mensen het een en ander aan adviezen gekregen om Ben te ontspannen, of makkelijker een boertje te laten maken enzo. Dat advies is toch wel erg makkelijk.

De borstvoeding vind ik niet zo bijzonder aangenaam. dit is mede door het weinige geduld wat ik zelf heb. Ik heb geen zin om om de 3 uur 40 minuten of zo met Ben aan de borst te zitten en daarna ook nog eens een flesje te moeten geven omdat hij blijkbaar niet genoeg krijgt van mij.nu is mijn eigen "productie" wel beter op gang te krijgen, maar daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in.. na een week voel ik mijn schouderbladen en rug behoorlijk met dat extra gewicht.. En ik ben niet van plan mijn rug te vernielen over Ben's voeding. Hij wordt ook vast wel groot en sterk met flesjes drinken. Meestal doe ik nog 2 keer per dag borstvoeding, maar meer voor mezelf dan voor hem.
Al met al ben ik ook groot en sterk geworden met de fles.
Moet wel zeggen dat er hier erg veel mensen zijn die het maar niets vinden dat ik liever niet te veel borstvoeding doe..
En sommigen kijken je soms aan van, ja maar je probeert het ook niet....
jawel ik probeer het wel, maar buiten het feit dat ik weinig geduld heb hier voor geld ook nog dat ik een soort extra speen op mijn borst moet zetten omdat Ben zijn mond niet ver genoeg open doet..Het werkt goed op zich. maar fles is makkelijker..
oh en lang leve de fles 's nachts.. We kunnen heerlijk om en om Ben eten geven..kan de ander een beetje door slapen of dommelen.

Inmiddels is het al weer zaterdag en is Ben al weer 10 dagen oud.. onvoorstelbaar hoe snel dat dat gaat. En er zijn kleertjes die hem nu al niet meer passen en hij is al een maatje groter gegaan in de luiers..
Hij ligt nu lekker te slapen. buikje lekker vol.............

Geen opmerkingen:

Een reactie posten