donderdag 18 juni 2009

vakantie Nederland deel 1

Al weer een week thuis na een heerlijke vakantie in Nederland.
We werden op dinsdag 19 mei om 4 uur uit bed gerammeld door onze wekker.
Na een blik naar buiten te hebben geworpen hadden we spontaan zin in de lange vliegreis.
Met sneeuwde namelijk weer eens een keer.Waar in Nederland alles al weer mooi groen is, is het hier nog koud .
Dus na een kop koffie, sjekkie en klaar maken voor de reis, de koffers ingepakt en de honden een hele dikke knuffel geven, zijn we naar het vliegveld van Edmonton gegaan. Heerlijk dat dat maar 30 minuten rijden is. Ik heb Gerard afgezet met alle pakkelarie en heb mijn auto op t werk geparkeerd. Aangezien we officieel 3 uur eerder aanwezig moesten zijn ivm een internationale vlucht en dat ook braaf hadden gedaan, bleek dat de North West balie pas om 6 uur open ging..lekker is dat. Maar goed. Toen het eindelijk zo ver was en we door de douane konden, moisten we de koffers op de baggageband leggen, behalve de enorme grote doos voor pap.die moest door een speciale scanner, en ja hoor we werden gevraagt om de hele boel open te maken, ze konden namelijk niet zien wat een gele vlek was die ze zagen op hun beeldscherm. Alles maar uitgepakt en weer ingepakt, nadat mevrouw zei dat het goed was.en hup het vliegtuig in..
Na 2.30 uur vliegen belandden we op het vliegveld van Minneapolis. Hier hebben we 3 uur gewacht voor het vertrek naar Nederland. Deze vlucht duurde nog zo’n 7.30 uur. Waarop we een half uur eerder landden op Schiphol. Doordat het in Nederland zo vroeg was. 6 uur en we een van de weinige mensen waren die aan kwamen op deze tijd, verliep alles bijzonder snel, even naar de wc, koffers pakken, die als eerste op de band aan kwamen en hup naar buiten. Mam maar even gebeld dat ze niet hoefde te parkeren en net optijd konden zij naar de aankomst hal rijden waar wij inmiddels ook al waren aangekomen. Heb het nog nooit zo snel meegemaakt. Voor we t wisten hadden we elkaar een dikke knuffel en kus gegeven en zaten we al weer in de auto richting Pekela. Ivm tijd verschil leefden we nu al weer op woensdag 20 mei, thuis aan gekomen , lekker even een beetje bijkomen van de reis, en een dutje doen ‘smiddags. Dorothe en Henk kwamen ‘savonds en we hebben heerlijk samen gegeten. Mam’s Bahmi doet het altijd heel erg goed. En daarna ook maar direct even bij Gerard’s pa langs gegaan.
21 mei hebben we niet al te veel gedaan. Smorgens koppie koffie sjekkie en genieten van het prachtige weer, ‘smidags zijn we naar Ron en Corina geweest, en hebben hun ‘savonds mee genomen naar onze B&B om samen met ons lekker te chinezen.
Vrijdag 22 mei was het tijd om de koffer weer in te pakken en met pap mam Dorothe en Henk op weg te gaan naar Bruttig-Fankel, dat is zo ongeveer het buurtdorpje van Cochem aan de Moesel.na een uurtje of 5 rijden kwamen we aan bij ons motel/B&B “am Schleusenblick” dit onderkomen doet zijn naar letterlijk eer aan. Je hebt daar een heel mooi zicht op de sluizen met een verval van 7 meter. Dus de ene keer zie je de boot wel, een minuut later is hij weg.. en omgekeerd.
Daar aangekomen en ons te hebben geinstalleerd zijn we terug gegaan naar Cochem om een hapje te eten bij een heerlijk restaurantje . En te genieten van het uitzicht op een heel mooi kasteel. De Reichsburg .
‘savonds hebben we genoten van een hapje en een drankje(of2) op het balkon van pap en mam. We hadden allemaal een balkon.dat was heerlijk. Het weer was super. 25c ongeveer.
De volgende dag was ik al om 6 uur wakker en ben met mijn camera even het dorp in gegaan om wat foto’s te maken en te genieten van de morgen rust en zons opgang. Om 9 uur was het ontbijt tijd. De tafel in de ontbijtzaal lag vol met heerlijke duitse bolletjes en veel beleg.
Na het heerlijke ontbijt zijn we in de auto gestapt naar Cochem waar we besloten hadden de rondvaartboot te pakken naar het sprookjesdorp Beilstein ook wel genoemd “Doornroosje van de Moezel” . Na een uur te hebben gevaren en door het grote sluis te zijn gegaan kwamen wij aan in het dorpje. Hier zijn we van de boot afgegaan en hebben een wandeling gemaakt naar het kasteel “Metternich”, dat over het dorp uit keek. Het weer was geweldig lekker, en het uitzicht vanaf het kasteel was geweldig. Na een drankje te hebben genuttigd was hetweer tijd om langzaam aan naar het dorp af te dalen en rond te kijken.
Even na de middag hebben we de boot terug genomen en zijn naar het kasteel van Cochem zelf gegaan.Met de bus om hoog. Het was erg warm,dus veel zin in wandelen hadden we niet. En ja als je een kasteel hebt beklommen, dan kan er zeker nog een bij. Een met een rondleiding en een leuke gids die het nodige te vertellen had over het kasteel de Reichsburg, en zijn historie.het was een hele leuke rondleiding.
Al met al vliegt de dag zo om. We zijn wel lopend weer naar beneden gegaan, en die wandeling viel reuze mee.Naar beneden is toch altijd makkelijker dan omhoog. In het dorp was het toen wel ongeveer tijd om een hapje te gaan eten. We zijn beland bij een schnitsel restaurant, en hadden allemaal zin in het zelfde. Schnitsel mit spargel.... HEERLIJK.
’s Avonds hebben we op het terras nog even gezeten en hebben ons eigen Spargel lied gemaakt.De eer hier voor gaat naar Dorothe, met haar creativiteit. De gitaar was mee en de woorden kwamen bijna vanzelf.. en dat nog wel in’t Duits. Na de nodige lol zijn we als een stelletje boekoeien in slaap gevallen die nacht.De volgende dag was het na het ontbijt al weer tijd om naar huis te gaan.
Al met al waren deze dagen super geslaagd.
Deel 1

en de eerste ronde foto's zijn hier http://caelan.jalbum.net/best/