woensdag 29 oktober 2008

mijn nieuwe baan

daar ben ik weer.

Na een week van solliciteren en even van de vrijheid genieten ben ik aangenomen bij
PLH aviation services.
Dit bedrijf verzorgd het tanken van vliegtuigen.
Na een gesprekje van plm 10 minuten en een medische test van 1.5 uur kon ik beginnen.
De medische test hield in alcohol en drugs test en een kleine sport test. nou ja sport. het ging er vooral om of ik 50 tot 75 pond kon tillen. zo'n 25 + kilo.
Het werk waar ik voor ben aangenomen bestaat uit het tanken van vliegtuigen..
Ik rij daarvoor in een grappig vrachtwagentje en koppel alle slangen aan de vleugel.

Op een tankwagen rijden hoeft niet omdat het vliegveld een ondergronds leiding systeem heeft.
Het werk is erg leuk, niet altijd even ligt maar wel bijzonder. De slang met koppeling aan de vleugel koppelen is het zwaarst, maar na 2.5 dagen oefenen krijg ik redelijk goed in de gaten wat


het makkelijkste is en het gaat nu dan ook al redelijk goed.
Het leuke van dit werk is dat je een vliegtuig van een hele andere kant ziet. Een kant die je normaal niet ziet..

Volgende week maandag krijg ik een wat meer theoretische cursus over gevaarlijke stoffen en alles wat daar bij komt te kijken. Het is morgen Donderdag en mijn praktijk trainer is 2 dagen vrij. Ik dus ook. zaterdag en zondag moet hij om 5 uur beginnen.(Ik dus ook) dat is 's morgens..bah een beetje erg vroeg. maar t is niet anders voor nu. later als alle trainingen achter de rug zijn begin ik om 2 uur 'smiddags tot 10. niet dat dat helemaal geweldig is, maar beter dan zo heel erg vroeg.
De eerste dag heb ik een rondleiding gehad over het vliegveld en tijdens de rondtourbleek dat er 2 gevechtsvliegtuigen op het punt van vertrek stonden. Hier hebben we gebruik van gemaakt om even met een vliegtuig op de foto te gaan en ze zien vertrekken. Die foto komt later..
Verder zie je erg leuk gespoten vliegtuigen..Het is maar goed dat een foto camera niet verboden is. haha....
En ik moet nog het een en ander aan papierwerk invullen, zodat alles gecheckt kan worden en ik uiteindelijk een toeganspasje krijg.Deze pas geeft mij in principe toegang tot overal op het vliegveld..voor en na de douane zeg maar..plus dat ik overal 10% korting krijg.(nooit verkeerd)plus een tank pas voor 5.5 cent goedkoper..dat is ook altijd mooi meegenomen.Het bedrijf mag dan misschien niet gigantisch goed verdienen maar slecht is het absoluut niet.met alle bonussen die er bij zijn..
Een update volgt wel weer.



2 opmerkingen:

  1. Christel, als je vliegtuigspotter was geweest zat je als een kat op't spek. Maar, die titel niet waardig, kan ik me toch voorstellen dat het een interessant baantje is en zeker een bezienswaardigheid. (hou die 'Ed Force 1' maar in de gaten (lol)). Oei....dit weekend dus vroeg uit den veren hè....pppffftt...nou ja, daar is overheen te komen.
    Je hebt i.i.g. weer werk & niet geheel onbelangrijk....je vindt het ook leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd. Geweldig dat je zo snel weer een baan hebt gevonden. Het lijkt wel een snuffeljaar voor jou. Overal even kijken en werken. Jij doet enorm veel ervaring op en het staat natuurlijk wel leuk op je cv. Succes en voorzichtig met al die rotzooi. (moe linie spreekt)
    In december zijn jullie in Holland?
    Nou , nog even dus. Liefs, Linie

    BeantwoordenVerwijderen