zondag 21 augustus 2011

alweer een nieuwe baan.

Ja je leest het goed,ik(Gerard) heb alweer een andere baan.Ik verander bijna vaker van werkgever als van onderbroek hahaha.
Het gezegde"als het te mooi klinkt om waar te zijn,is het waarschijnlijk niet waar"
is op een voor ons een beetje vervelende manier uitgekomen..
De opdrachtgever van mijn nu ex-werkgever besloot op een zeker moment om de betalingen met 1 week uit te gaan stellen,en daarna nog een keer met 5 dagen,dus liep de betaling ineens 2 weken achter.
Daarnaast besloot de vriendin van m'n werkgever om zich tegen de administratie aan te gaan bemoeien,wat resulteerde in geweigerde cheques bij de bank,te weinig geld op de afrekening en meer van dat soort fraais.
Nadat Martin(unsere deutsche freund und herr college)en ik dit bespraken en onze onvrede over de gang van zaken uitten,werd beterschap beloofd,en we gingen met frisse tegenzin weer aan het werk.
De opdrachtgever vond het 2 weken later nodig om alle 3 auto's van ons stil te zetten omdat wij(Martin und ich)stug iedere nacht 8 uur rust hielden,en dat was blijkbaar onwerkbaar voor de planner of wat daar voor door moet gaan...
Tot overmaat van ramp reed Keith(de baas)ook nog es met het hele spul de sloot in,en dat was de welbekende druppel..
Omdat de betalingen al 2 weken te laat kwamen en ik nu ook nog eens verplicht een week niet kon werken,besloten Christel en ik om er een punt achter te zetten en nieuw werk te zoeken.

Ik ken een oud-planner van Westcan, die vorig jaar al een keer had gevraagd of ik niet voor het bedrijf waar zij werkt wilde gaan rijden,dus met meisje en de kleine grote man (eis van Darlene) onder de arm naar het kantoor van Trimac transportation service, en daar aan Darlene de situatie uitgelegd.
Zij zou haar best voor ons gaan doen, en zodra iets bekend zou worden zou ze bellen..
Intussen zat ik nu dus zonder werk...

Totdat buurman Bram de aannemer belde,hij had een klus aangenomen en het zou hem bijzonder goed passen als ik hem mee zou kunnen helpen. Dit kwam echt als geroepen, want hier geldt als je niet werkt krijg je ook geen petoties, en das lastig met een gezin.
De volgende morgen meteen om 7 uur begonnen met een verplichte veiligheidscursus, want het werk was bij een olie op-en overslagbedrijf.
Het werk bestond uit het slopen van een pomphuis en het opruimen van het gesloopte gebouw.In tegenstelling tot de meeste gebouwen hier die van hout zijn, was deze van beton gemaakt,en moest dus met een grote voorhamer in mekaar worden gebeukt..
Goed om van je frustraties af te komen,maar aan het eind van da dag zijn je armen wel een halve meter langer,die voorhamers worden toch stiekem best wel zwaar na een poosje.

Dit werk duurde ongeveer een week,en hierna moest de betonnen vloer er ook nog uit worden gehaald,dit hebben we gedaan met een bobcat met een sloophamer,de vloer was volgens de opdrachtgever ongeveer 30 cm. dik, en na ongeveer 3 uur hameren bleek dat ze er plusminus 80 cm naast zaten,want de vloer was 110cm dik, met een overdaad aan betonijzer, dus weer een weekje werk extra.Het enige wat ik toen hoefde doen,was zorgen dat er niemand ons met rood lint afgezette gebied binnenkwam,en ik heb me met verve van mijn taak gekweten,zelfs de veiligheidsopzichter en de voorman(inclusief stropdas)heb ik weggestuurd,om aan het eind van de dag nog een compliment van mr. safety te krijgen.
Nadat de hele vloer aan gort geslagen was,moest alle puin opgeruimd worden,en dat moest met de hand gebeuren.....was even een milde vorm van een afknapper,maar het is uiteindelijk gelukt,met als resultaat een overbelaste schouder.

Toen deze klus af was kon ik op sollicitatie gesprek bij Trimac.
Dit was een beetje vreemde gewaarwording,want toen ik geschoren en wel op kantoor kwam,bleek dat de driver-supervisor precies wist wat ik wilde qua ritten en schema's etc..Het was de bedoeling dat ik weer in de brandstof ging,dagritten met af en toe een overnachting,en de weekenden vrij.
Toen ik vroeg of er eventueel ook een mogelijkheid was om weer in de chemie te gaan
zei hij letterlijk:Daar heeft Darlene niets over gezegd, en zij is je nodig in de brandstof,en oh ja daar staat je vaste auto..vanmiddag moet je de medische test doen,hebben we dat ook alvast maar weer gehad.
Na de medische test weer terug naar kantoor(eerst Darlene bedankt voor het feit dat ze mijn sollicitatie gesprek al voor mij had gedaan voordat ik er zelf was) om te horen wat er verder ging gebeuren.
Ik zou de volgende week naar Calgary gaan om daar een week opleiding te gaan volgen,
maar op maandag werd ik gebeld of ik niet liever meteen ging rijden, aangezien ik alle laadpasjes van de grote raffinaderijen nog steeds had, en de cursus was toch met een week uitgesteld. Dus een week gereden, om daarna op maandagmiddag met een huurauto naar Calgary te vertrekken.
Daar heb ik week lang dingen geleerd die ik al lang wist,maar dat mag de pret niet drukken(en ik ben als beste leerling van de klas geƫindigd). foto's volgen nog.

Gerard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten