dinsdag 12 april 2011


Daar zijn we weer terug van 3 weken Nederland.
Het was een heel avontuur om alleen met Ben te vliegen.
op 20 Maart zijn we vanuit Edmonton vertrokken naar Calgary. Dit eerste gedeelte ging zonder problemen en Het mooie was dat Gerard met mij mee mocht tot aan de gate.Dus hoefde ik dit gedeelte niet veel te tillen. Want ja je hebt nog al een lading bij je. Ik had Ben in een draagzak op mijn heup en daarnaast nog 2 zware rugzakken over m'n schouders.

Tijdens het opstijgen en laden heb ik Ben wat laten drinken, dit heeft goeds gewerkt en hij had geen last van zijn oren. In Calgary aangekomen ben ik bijna te ver gelopen want ik had onze boarding passen niet en die moest ik bij KLM zien te krijgen, maar ik wilde niet door de douane weer. Gelukkig hoefde dat ook niet en werd ik door een beveiliger naar de gate van vertrek gestuurd. Hier bleek dat Ben's ticket niet was geregeld en dat moest aldaar nog gebeuren. Dit duurde gelukkig niet zo lang en het personeel van KLM was erg meewerkend.
Het voordeel van een baby bij je te hebben is dat je heel goed wordt meegeholpen door personeel van de vliegmaatschappijen KLM en Westjet maar ook door mede reizigers.
Ben heeft de lange vlucht 6 uur geslapen. We hadden geen volgeboekte vlucht dus mochten we op een plaats zitten bij het raam waar we 2 plaatsen hadden voor ons beiden. Ben lag met z'n benen op mijn schoot te slapen. Bij aankomst was het een lange wandeling maar we hadden snel onze koffers en op naar pap en mam. Dit was een bijzonder weerzien vond ik met Ben er bij.
Heel mooi om hem met zijn opa en oma te kunnen delen.

De dagen daarna zijn letterlijk voorbij gevlogen.
We hebben enorm veel bezoekjes afgelegd. Dit was heel leuk.
Corina kwam de eerste dag na het werk even langs, net als Jan en natuurlijk Dorothe en Henk met Matthijs.
Ook al zo'n lekkere kleine vent.
Dinsdags hebben we voor ben een loopauto gekocht. Hij is er helemaal aan verknocht.
en Woensdags hebben we rustig aangedaan en zij we 's avonds bij Jan geweest.

Het bijkomen van de jetlag viel niet mee. Ben zat in zijn Canadese eet ritme en dat was vooral s nachts erg vermoeiend. Hij was midden in de nacht helder wakker en wilde spelen. Maar naar verloop van tijd werd dit steeds beter en uit eindelijk zaten we op een tijd van om 8 uur op bed gaan tot een uur of 6. Vrijdags 's avonds had ik met een paar meiden afgesproken even wat bij te kletsen. Iedereen heeft inmiddels kinderen en natuurlijk werd Ben geshowd voor zolang hij het vol kon houden.
Zaterdags ben ik eerst met mam naar Stadskanaal geweest Merriepasteien eten en later naar Monique geweest dat was ook bere gezellig.
Zondags zijn we naar de kerk geweest met z'n 4en. Waarna Veel mensen natuurlijk het erg leuk vonden Ben en mij te zien.(tenminste ik ga er van uit dat ze het leuk vonden mij te zien)
Maandag ben ik heerlijk even op stap geweest met Corina in Assen. Ben is bij pap en mam gebleven.
De middag is daar omgevlogen en voor we het wisten hadden we weinig meer gedaan dan wat eten en rond snuffelen. Ik heb daar nog een paar fotografie boeken op de kop weten te tikken.
Dinsdags zijn Ben en ik bij Dorothe geweest.. we zijn met ons 4en Matthijs natuurlijk ook even naar Leeuwenborg winkelcentrum geweest en hebben heerlijk van het mooie weer genoten.
Ik vond het heel leuk en speciaal om zo als zussen met onze zoons op stap te zijn. Wie had dat gedacht.
Op woensdag ben ik bij Marianne geweest en hebben we een beetje bijgekletst over van alles en nog wat. Ik moet eerst maar eens mijn agenda er bij zoeken. we hebben zoveel dingen gedaan dat ik het eigenlijk maar amper meer weet..

Ik weet wel dat Ben en ik vrijdag 1 april bij Henk vd Meulen zijn geweest voor een fotoshoot in zijn eigengemaakte studio. Dit was erg leerzaam en heeft leuke foto's opgeleverd.
En zaterdag middag zijn we naar Henk en Siena gegaan waar we ook met Dick en Nicole hadden afgesproken. samen hebben we 's avonds bij Sahara gegeten heerlijk buiten want het weer was zo lekker.

Dit is het eind van deel 1. ik snuffel nog maar door mn agenda en dan komt het vervolg er wel bij.

C.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten