dinsdag 22 juni 2010

hier is ie dan. vakantie verslag

De vakantie met pap, mam,Dorothe en Henk zit er al weer bijna 2 weken op.
De tijd is zoals gewoonlijk omgevlogen.

Toen ze eindelijk bij ons thuis waren, werden natuurlijk direct alle cadeautjes uitgepakt. We zijn weer enorm verwent.
Iedereen die pap en mam iets voor ons heeft meegegeven. Heel erg bedankt..We zijn er zeker blij mee..


De eerste dagen was het enorm warm, rond de 30 graden. Dus buiten van het weer genieten en wat shoppen en zo
hebben we niet al te veel uitgevreten.
De eerste woensdag zijn we met z'n allen naar een concert geweest van George Thorogood & the Destroyers.
Dat was een groot succes.Met heerlijke muziek.
Terwijl Wij Gerard en ik die voorgaande dinsdag naar de dokter waren voor een controle heeft de rest van de familie
onze garage leeg gehaald en opgeruimd zodat er de week er op beton kon worden gestort.. Iedereen bedankt hiervoor.
Op donderdag werd het weer aardig minder. En dat natuurlijk terwijl wij vrijdags weg gingen naar Drumheller. Eens iets anders dan de Rockies.
Drumheller staat bekend om het grootste dinosaurus museum ter wereld met de meeste opgravingen in de omgeving.
Ze noemen die omgeving en de manier waarop de natuur er uitziet. De Badlands. eigenlijk is de hele wijde omgeving vlak, totdat je in de vallei komt..
je kent het terrein niet weer.
We hebben wonderbaarlijk genoeg alleen op de heen en terug weg wat regen gehad. maar de tijd dat we daar waren was het droog.
In Drumheller zijn we naar het Tyrellmuseum geweest.(dino's kijken) Dat is zeker de moeite waard om te zien.
En 's avonds zijn we nog naar de hoodoo's geweest en een hangbrug.
We hadden een hotelkamer geboekt voor 6 personen. Dat was op zich ook al weer een hele belevenis.. maar bespaarde een hoop geld.

De volgende dag zijn we bij Horseshoe canyon geweest. vlak bij Drumheller. Dit is een vallei in de vorm van, een hoefijzer. Het is een indrukwekkend
gezicht.
Na een snelle visite daar, werd het tijd om richting Stettler te gaan.
In stettler hadden we plaatsen gereserveerd in een oude trein. die ons naar Big Vallei zou rijden in het geweldige tempo als in vroegere jaren.
Alleen met iets minder stops. De reis duurde zo'n 1.5 uur enkele reis. Aan boord was de nodige entertainment. Een stel stond in de bar met gitaar en banjo.
Dit was erg gezellig.Vlak voor Big Vallei werd de trein overvallen door een stel cowboys. En kregen we een leuk schouwspel te zien.
De overval was bedoeld om geld in te zamelen voor het kinderziekenhuis in Calgary.
In Big Vallei hebben we gegeten in de gemeente hal zeg maar. Dit was allemaal erg goed bereidt. In Big Vallei zelf is een gedeelte van het dorp gebouwd in cowboy stijl.
Dit zag er erg leuk uit, met leuke winkeltjes.
Na het eten weer terug in de trein en onder genot van de nodige entertainment zijn we weer terug gegaan naar Stettler. Al met al duurde de reis 5 uur.
Rond half 8 's avonds waren we terug in Stettler en hup de auto's in en weer naar huis.
De week er op hebben we het rustig aangedaan op een drukke dag beton storten na.Eindelijk zit de betonnen vloer in de garage. Dat is een hele vooruitgang.
Gerard en ik zijn een dag thuis gebleven terwijl de familie verder naar de West Edmonton Mall is geweest. Ik voelde me moe en minder lekker. ( heb je zo af en toe als je zwanger bent)

Donderdags had ik een afspraak bij het Leduc ziekenhuis voor mijn eerste echo. De hele familie was mee. Mam en Dorothe en Gerard mochten na ongeveer 20 minuten binnen komen en mee kijken.
Alles zag er goed uit.Het was een leuke ervaring om ons kind zo te zien en een wonder dat ze in het ziekenhuis zoveel kunnen meten met zo'n kleine hummel.
Ik vond het heel mooi dat mam en Dorothe dit met ons hebben kunnen delen.

Smiddags zijn we naar Edmonton geweest en hebben mam Door en ik wat gewinkeld. De mannen zijn de stad in geweest om een trein die pap op ebay had gekocht op te halen.
Rond een uur of 6 half 7 was het tijd voor een hapje eten. De keuze van restaurant was niet zo moeilijk."Montana's" met heerlijke spareribs.

Vrijdags was het tijd om de boel in te pakken en naar Jasper te vertrekken voor een korte tour.
We hadden daar een cabin gehuurd voor 6 personen.Dit was een groot succes. Bear Hill Lodge is zeker de moeite waard. Het is iets duurder dan een hotel overnachting, maar dan heb je ook wat.
Onderweg naar Jasper was het natuurlijk weer regen..Bah. Een gelukje is dat telkens als we uit de auto gingen om iets te bekijken was het bijna droog of helemaal droog.
We zijn naar de Miette hotsprings geweest. Niet dat we het warme bad in zijn geweest, maar wel zijn we naar de bron gelopen en wat van de historie daar mee gekregen.
Na de Miette hotsprings te hebben bezocht was het tijd om naar Jasper te gaan. We hebben daar 's middags wat souvenirwinkels bekeken....ene in andere uit..maar altijd wel leuk
's avonds natuurlijk weer eens heerlijk gegeten in een familie restaurant. en tegen de tijd dat het slapens tijd was lagen de herten bij ons in de tuin te slapen.

Zaterdags zijn we met een gondel naar Whistlers mountain geweest waar we een geweldig uitzicht hadden over de bergen rondom Jasper en Jasper zelf.
Daarnaast zijn we nog "snel" naar Maligne canyon geweest en Piramid lake. Het weer werd toen al snel weer minder en er stond een dikke koude wind.
Na alles te hebben bekeken was het ook al weer na de middag en was het tijd om naar huis te rijden.
In Jasper zelf hebben we die 2 dagen heerlijk droog weer gehad. En tegen de tijd dat we weer buiten Jasper waren begon het te regenen.
Je houdt het niet voor mogelijk maar het weer werd als maar slechter tot dat we bij huis kwamen en er tot onze ontsteltenis 10cm sneeuw in de tuin lag..
Dan hebben we het over eind Mei.. niet normaal. vies koud nat winter weer.. jakkes.

We hebben in de 20 dagen dat de familie er was alles zo ongeveer mee gemaakt kwa weer. van +31c zon naar -1 en sneeuw.
en alles wat er bij hoort.

In de laatste dagen van het bezoek hebben we het nodige shoppen nog gedaan en zijn we naar Elk Island geweest. Dit is altijd een leuke uitstapje
Even dachten we dat we pech zouden hebben en dat er geen bizon van dichtbij te zien zou zijn, totdat er een paar aan de kant van de weg liepen. Gelukkig maar weer.
Het is altijd weer een indrukwekkend gezicht. die grote beesten.
En dan komt natuurlijk het onvermijdelijke weer na een vakantie.
Afscheidt nemen is niet leuk.

Pap, Mam, Door en Henk. Heel erg bedankt voor jullie visite.
tot volgend jaar.

.............................................................

Na het afscheid nemen hebben we snel een paar boodschapjes gedaan en zijn we naar huis gegaan.
Ik was moe van de dag en was even gaan liggen. Tot ik rond een uur of 7 ineens ziek werd.
Om 9 uur 's avonds was ik zo ziek dat ik niet meer boven de emmer weg kon komen en bleef overgeven.
Gerard heeft hier op de dokter gebeld en is met mij naar het "Grey nuns" ziekenhuis gegaan.
Door mijn zwangerschap was iedereen natuurlijk bijzonder bezorgt om mij en de baby. Gelukkig had ik net de 20 weken gepasseerd en
werd ik om de "zwangere vrouwen" afdeling gebracht. Hier kwam ik zo ongeveer direct aan het infuus en hielden ze mij en de baby goed in de gaten.
Al met al heb ik 2 nachten in het ziekenhuis doorgebracht.. en vond het helemaal niet erg daar te zijn.
Gerard heeft de eerste nacht bij mij in het ziekenhuis geslapen, en 2 dagen extra vrij genomen om om mij te denken.
Na 2 dagen was alles met mij weer normaal.
Het heeft een paar dagen geduurd voor ik weer op krachten was, maar dat was wel logisch na deze griepaanval.

Na al die belevenissen zijn we weer druk aan het werk geweest.
En is alles weer ongeveer terug naar normaal..

Met de baby gaat alles uitstekend. Ik voel me erg goed. Alleen soms nog erg moe. Maar dat is vaak na een lange dag met van alles doen.

C.

Foto's staan deze keer in ee nfacebook fotoalbum.
Dit is de link.. .....FOTO'S VAKANTIE 2010.....



1 opmerking:

  1. Had inmiddels al vanuit 2 bronnen de nodige verhalen gehoord, maar toch altijd leuk om jullie verslag even te kunnen lezen (thumb up!). Krijgen wel heel erg de kriebels nu hier hoor, hebben er erg veel zin in, en het schiet al lekker op...voor we het weten zitten we in het vliegtuig!!!

    Wat het laatste gedeelte van jullie verhaal betreft, fijn dat het allemaal goed is gegaan en hulde aan paps voor het kordate optreden!!

    Greetings from Pekel'

    BeantwoordenVerwijderen