zaterdag 20 oktober 2007

With a little help from a friend....

Hallo allemaal,





Ik heb er weer een dagje huisjepoetsen opzitten vd week..pff dat was me wat zeg.
Nu doe ik wel liever dit soort huizen met eigenlijk alleen bouwafval ipv, een ander zijn smerigheid op te ruimen, maar in dit huis zaten erg veel ramen en op alle ramen zaten erg veel verfsputters..dus dat duurde erg lang om schoon te maken.. we hebben met 4 personen 11 uur gewerkt..al met al was ik dus zo rond een uur of 9 'savonds weer thuis.. Het bleek een huis te zijn in West Edmonton die op de markt komt voor 1.2miljoen dollar....





Met Robin ben ik aan het winkelen geweest voor eigenlijk in eerste instantie wat ondergoed, maar ik ben thuis gekomen met mijn kerstoutfit, aangezien we een redelijk sjiek kerstdiner hebben van Westcan in Dec. Dus ik ga op redelijk sjiek naar het diner straks..hihi..


vorige week hebben we Laminaat opgehaald voor de keuken en de kamer,zodat eindelijk dit weekend een start kon worden gemaakt met het verwijderen van het tapijt in de keuken.en geloof mij, ik was blij toen dat er uit was...man man..wat een smerigheid...er lag zelfs een dooie muis onder het fornuis/ oven..... yuk...maar goed je moet er toch even ingrijpen(niet in de muis) om een uit eindelijk beter resultaat te krijgen.


Gerard was gisteren vrij nadat ie naar Westcan was gereden om 7 uur ( het is zo'n 40 minuten rijden) en er daar achter kwam dat zijn auto al weg was... lekkerrrrr. rij je weer es voor de keutel 80 minuten, alsof alle benzine hier gratis is..( nou ja wel goedkoop, maar t wil er ook wel door)


Ik ben op boodschap gegaan, de laatste pakken laminaat bij de co-op in Wetaskiwin opgehaald en een heel leuk lichtgevend kersthert die ik vorige week had gekoch terug gebracht..dr zat geen hoofd bij...handiggg...(wel hadden ze een grote nep kerstboom voor $44 tja die kan je niet laten liggen zo met de kerst voor de deur.).


maar goed.. vlak voor ik weg ben gegaan heb ik Paul gebeld (collega van Gerard) of hij tijd had om Gerard te helpen want ik ben een no no als het aan komt op meten en zagen , plus na de lange dag er voor was mijn schouder nou ook niet echt om over naar huis te schrijven. Dus ik heb het een beetje rustig aangedaan. een beetje stofzuigen en vegen waar nodig, en natuurlijk rond een uurtje of 3 de BBQ aangemikt. Ik had de week er voor al wat lekker vlees in huis gehaald van de Cosco(vergelijkbaar met de Macro)..



Dus ik heb me met de honden best vermaakt bij de heerlijke BBQgeuren en de harde werkers vonden een hapje eten ook niet verkeerd.




Na het afkrabben van lijm en onderlaag restanten kon er eindelijk met het leggen worden begonnen, en tegen 22.30 zat meer dan de helft van de keuken laminaat er ook daadwerkelijk in..en mooi dat dat lijkt.


Paul is bij ons blijven slapen, hij woont in Sherwoodpark en het was naar mijnsinziens iets te veel van het goede om van hem te verwachten dat hij 2x extra 40 minuten zou moeten rijden, en dat op hopeloze tijden.


Dus nu ligt de keuken er weer mooi strak bij en ook het halletje naar de wc is strak...


Vanmorgen waren de Coyotes nogal aanwezig met hun gehuil en geblaf..man wat hebben die beesten een herrie. Gerard zag ze vlak achter ons huis langs rennen, een stuk of 5. Tim, de eigenaar van deze woning vertelde de reden van de Coyote drukte, het bleek om een dode koe te gaan die hij niet mocht verwijderen omdat het dier nog onderzocht moest worden op gekke koeien ziekte..( schrik nu niet, het is routine, verder niets)maar dat trekt wel Coyotes aan.

En op beestengebied, Het is hier een komen en gaan van meesjes en roodborstjes. tja ze hebben het hier erg goed met al die muggen die er nog steeds rondvliegen. Vandaag heb ik weer een mees uit huis gemikt ('t is hier geen beesten opvang, al lijkt het wel zo af en toe). Bo had vd week een muisje gevangen en toen die piepte liet meneer hem snel weer lopen. maar vandaag had hij er een gevangen die vanonder een oude boomstam kwam lopen , ik denk dat Bo honger had, het was hap slik weg....brrrrrr... Ik denk dat voor hem het verschil mischien zit in binnen en buiten huis.


De buren (koetje boeehh) vonden alle drukte rond ons huis wel grappig en kwamen dus regelmatig even een kijkje nemen.


Tim heeft voor ons alle rotzooi naar de stort gebracht en ik ben aan het vuurtjebranden gegaan, we hadden nogal wat karton en hout te branden plus dat het leuk werk is.

En ook heb ik nog het een en ander in de tuin gedaan, beetje strimmen en boompje kappen..

De motorzaag hebben we helaas nog niet werkend, maar dat komt nog wel.

Nadat Gerard het laatste gedeelte van het laminaat klaar had, hebben we nog even met z'n tweeen van de rust en de stilte genoten bij het vuur, oh en van Caelan en haar bal "genoten".grr
Nu zijn we allebij stram en stijf en hebben een heerlijke douche gehad, en eigenlijk wel uitgeblust voor vandaag.

Dorothe belde nog dat ze op het vliegveld van curacao waren en klaar waren om weer naar huis te gaan na een vakantie aldaar..ikvind het heerlijk even haar en mams stem te horen en dat ze een heerlijke vakantie hebben...


Christel...

3 opmerkingen:

  1. jee joh...jullie huis ziet er wel heel erg cosy uit zeg (Nini ziet nu een beetje groen). En die veranda is toch echt super hoor. Van bbq-en zal hier niet zoveel meer komen, maar vanavond gaan we naar een steakhouse, om te vieren dat ik m'n Black Jack-examen gehaald heb!!! Jihoe...grtz NIni

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi... om even te laten weten dat ik ECHT langs ben geweest ;) Keuken ziet er keurig uit nu hoor! Kun je terecht trots op zijn. Jeeeeeetje, het lijkt wel een episode uit National Geographic, maar jij woont er ECHT! Wat een geweldige natuur daar. Ik ben benieuwd of jullie na de winter er ook nog zo over denken ;) Het is toch een landklimaar daar? Droge zomer, koude winter?
    Blijf posten, zou ik zeggen, dan blijf ik lezen!

    Groetjes,
    Ankie.

    P.S. Ik kan me met geen mogelijkheid mijn blogger ID meer herinneren ( we zullen er zo langzamerhand wel te veel hebben ) dus maar op deze manier....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé, Hallo!!...weer ff bijgelezen...
    Wat nou kerstdiner op chique? Laat zien die foto's dan!!!Modeshow!!!!!

    Christel, van harte gefeliciteerd met je scheurbewijs!!!Gas op de plank, het mag weer (lol)

    Gerard, zo te zien ben je het klussen nog niet verleerd.... enne....fijn, zo'n behulpzame collega is altijd mooi meegenomen.

    We zijn erg benieuwd naar jullie 1e winterverhalen.

    Groetjes,

    Chevy, Tink, 0 & Maddog

    BeantwoordenVerwijderen